GREEN IS THE NEW BLACK FUND

Spot Theme

GIBLA (Green Is the New Black) wants to be the easiest, most convenient way for minority founders to access green asset financing. GIBLA finances small businesses to acquire green assets that are revenue-generating or businesses deploying large green asset-as-a-service offerings.

We mobilize investors who agree to lend at a fixed interest rate. Our digital lending marketplace connects investors willing to extend green asset loans to minority -owned businesses towards accelerating inclusive decarbonization.

GIBLA (Green Is the New Black) se veut être une plateforme simple et pratique qui accompagne les chefs d’entreprise issus de minorités à accéder à du financement d’actifs verts. GIBLA finance les petites entreprises qui veulent acquérir des équipements productifs verts et générateurs de revenus, ou encore des entreprises qui déploient des offres larges d’équipements verts-en-tant-que-service.

Nous mobilisons ainsi des investisseurs qui prêtent à un taux d'intérêt fixe. Cela est rendu possible par une plateforme de prêts numériques qui met en relation investisseurs et des chefs d’entreprise issus de minorités pour accélérer la décarbonisation inclusive.