COOL LION

Spot Theme

Millions of African smallholder farmers lose up to 40% of their food produce which equates to significant wasted land use, carbon emissions and perpetuating rural poverty. Cold storage solutions represent a big solution. Yet, cold storage capacity (m3 per population) is only 0.12 in Sub Saharan Africa compared to the average 0.38 m3 in developed countries (3x less).

We deliver solar-powered, cold storage refrigerated containers under an innovative
infrastructure-as-a-service model — we’re already empowering communities of smallholders in Cote d’Ivoire and Rwanda.

Des millions de paysans africains perdent jusqu'à 40 % de leur production alimentaire, ce qui équivaut à un important gaspillage de terres, à des émissions de carbone et perpétue la pauvreté rurale.
Le stockage frigorifique représente une solution clé. Pourtant, la capacité de stockage frigorifique (m3 par population) n'est que de 0,12 en Afrique subsaharienne, contre 0,38 m3 en moyenne dans les pays développés (3x moins).

Nous fournissons des conteneurs frigorifiques alimentés par énergie solaire dans le cadre d'un modèle innovant d'infrastructure en tant que service - nous travaillons déjà avec des communautés de petits agriculteurs en Côte d'Ivoire et au Rwanda.

Video in Action